Pazartesi, Temmuz 02, 2012

EV YOĞURDU



Mavişte de belli bir süre evde yoğurt yapmıştım ama uzun sürmemişti.Belli bir süre sonra ilişkimizi kesmiştik kendileriyle.Hazır tercih edilmişti.

Şimdi Pembiş ile birlikte yeniden hayatımızda.6 yıl aradan sonra unutmuşum nasıl yapıldığı,mayalandığını.İyice bir araştırdım.Klasik hemen hemen herkes bir birine yakın yapıyor.
Bende kendi tarzımı yaparmışım:))

İlk başlangıç organik süt aldım.Ama sonrasında siteye gelen bir sütçü amcamızdan almaya başladım.

Malzemeler:

1 kg süt
1-2 yemek kaşığı mayalamak için yoğurt.
1 kap

Ben ilk yaparken cam kavanoz tercih ettim göreyim diye.Ama sonra sütü aldığım tencerem de devam ettim mayalamaya.
Aldığınız sütü iyice kaynatıyoruz.Kabarmaya başladığında altını kapatıyoruz.Süte parmağınızı sokunca dayana biliyorsanız kıvama gelmiş ılınmış demektir.Bir kasede biraz süt ile yoğurdu eritiyoruz.Tencereye yoğurdu ekliyoruz .Biraz karıştırıp kapağını kapatıyoruz.Çok oynatmadan sıcak bir ortam olması için etrafını sarıyoruz.Ben bazen giysi dolabına sardım koydum.Siz evinizin en sıcak yerine koya bilirsiniz..

5 saat kapalı bir şekilde bekleyecek.Gece yatarken yapıla bilir ben genelde öyle yaptım.Sabah emzirme mesaisinde aldım.Hemen buzdolabına koydum.

Yarasın bızdıklara....


Hiç yorum yok: