Cuma, Şubat 10, 2012

HASTANE DOĞUM ÇANTASI HAZIRLAMAK


İlk doğumumda daha az tecrübeliydim .Ama internet sağ olsun o kadar rahatlatmıştı ki işimizi.Hastane çantasına ne konmalı ? ne zaman hazırlanmalı? başlıkları altına bir yığın siteye girdim çıktım bilgi toplamıştım o zaman.
Şimdi prenses içinde bildiğim halde yine internetten bilgi topladım epey değişen şeyler olmuş .Çok iyi yapmışım nette gezinerek bilgi toplamakta .
İşte belki benim gibi çevreden söylense de nette gezinip bilgi almak isteyenler için bende bir liste yapmak istedim.

Öncelikle 7.aydan itibaren hastane çantasını hem kendiniz için hem bebeğiniz için  hazırlamak uygundur.

Anne adayı çantası:

*2 adet gecelik (serum takılacağı için kısa kollu tercih edin.tabi ki de emzirmek için uygun olan)
* Pijama ama bence rahatlık açısından gecelik en iyisi.Çünkü kanamalar için tuvalet için en rahatı gecelik
* 2 adet çorap (Hastane içi yürüyüşler için)
* terlik (rahat edeceğiniz konforda)
*Çamaşır(bol alt çamaşır alın.Ve özellikle yüksek belli hamile külotları tercihiniz olsun.)
*Emzirme sütyeni veya atleti.
*Göğüs pedi
*Ped (ama bazı hastanelerde gerek kalmıyor)
*Diş macunu ve fırçası (2 günde olsa ben yanıma aldım ve kullandım)
*Tarak,bir küçük ayna,1- 2 toka
*Makyaj çantası(ben almadım ama süsleneyim derseniz :))
*Kirli eşyalarınızı koymak için kirli torbası
*Evlilik cüzdanı(artık hastaneler istiyor)
*Sabahlık (Hastane içi gezmeler için iyi oluyor)
*Kağıt havlu
*kolonya
*Cep telefonu şarj aleti
*ziyaretçiler için bebek şekeri
*Lohusa şerbeti(biz ikram ettik gelenlere .Sağ olsun arkadaşım o işi ele aldı)
*Su ve plastik bardak
*meyve suyu ve tuzlu tatlı kurabiye (gelenler için ikram güzel oluyor)
*Kamera ve fotoğraf makinesi.

Bebek için gerekli olanlar:

*3 takım hastane çıkışı yada
*3-4 tane body (mevsime göre uzun kısa kollu)
*3-4 tane patikli tulum
*2 tane çorap
*2 eldiven ve şapka
*2-3 tane üst zıbın yada bütün tulum
*Mevsime göre hırka , yelek
* 2 adet Yine mevsime göre battaniye,örtü
*Çıkarken bebeğinizi rahatça taşıya bileceğiniz ya Portbebe veya Ana kucağı
*1 paket yeni doğan bezi
*Küçük yastık yan yatacağı için destek
*Her ihtimale karşı yalancı emzik,biberon
*Pişik kremi
*Yeni doğan bebeğe göre ıslak mendil

Allah sağlıkla güzellikle bebeğinizi kucağınıza almanızı nasip etsin.

Hiç yorum yok: