Salı, Mayıs 15, 2012

PEMBİŞİMİN 1-2-3-4-5-6 . AYLARI



Bebeğim 1 aylık oldu.Doktor kontrolümüzde gayet iyiydi.Bu ayda  doğumda 1.dozu vurulan Hepatit B 2.dozunu  olduk.
Bu aylarda gelen misafirlerimizin söyledikleri bir çok tecrübe vardır ama hepsini dinleyip uygulamak ne mümkün.:) 
Bu aralar gaz sorunumuz fazla gecelerimiz biraz zor geçiyor.Bu yüzden yediklerime dikkat etmeye çalışıyorum.Soğan,portakal,kuru fasulye,lahana,karnı bahar ağzıma sokmuyordum hatta yoğurt bile.Ama sonra kendimce düşününce ben bu gıdalardan ağzıma sokmasam da gaz problemimiz var.Ve bende Pembişimi bu besin değerlerinden mahrum etmedim.Ayrıca doktorumuzun her ne kadar çok etkisi olmaz dediyse de gaz ilacı kullandım.(SAB) Biraz sabırlı olmaya çalıştık bunun geçici bir şey olduğunu düşünerek den.


Pembişim 2 aylık:Bu ay ki aşılarımız BCG(verem) ,Dabt(difteri,boğmaca,tetenoz,polio,HİB,Pnömokok,Rotavirus (bu aşı size kalmış bir tercih)
Bizim bu ay yüzümüzde kızarıklar oluşmaya başladı.Atopik Egzama olmuşum.Yanaklarımızda,sol kolumuzda ve biraz da sol bacağımızda var.Doktorumuz çok düşük miktarda kortizon içeren bir krem ile birlikte mustela      
stelatopia kullanmaya başladık.

Pembişim 3 aylık: Bu ay ki kontrollerimizde gayet iyiydi Maşallah.Aşılarımız bu ay sadece BCG vardı 2ayın sonunda yapılan.Artık gülücükler atıyoruz etrafa :)) Gaz sorunumuz neyse ki geçti ve gitti  inşallah.sesimizin farkına vardık.Hareketlerimiz fazlasıyla arttı.Salyalarımız akmaya başladı.Bu bazen dişin geleceğine bazen de yani aslen desek daha doğru olacak tükürük bezlerinin çalışması.

Pembişim 4. ve 5.ayında Dabt aşımızı,Pnömokok aşımızı biz rota virüs aşımızı olmadık doktorumuz bize bıraktı .Dediği kendi çocuklarına da vurmamış.Olsa da aynı şiddette görüyor dediği için bizde istemedik.Eğer isteseydik 2.ve 4.ayda  olacak dı.Başımızı artık tutuyoruz maşallah bir de abimiz de de yaşadığımız sol yana yatık bir başımız vardı oda geçti.5.ayda sabah ara öğünde meyve püresine ,ikindi de ev yapımı yoğurdumuza geçtik.Gece muhallebisi kilo iyi olduğu için vermedi doktorumuz.



Pembiş 6.ayında Hepatit B 3.dozu,Dabt 3.dozu,Pnömokok 3.dozu oldu.Çocuk felci için ağızdan damlamızı da olduk Ve artık sabah 5-6 adet bebe bisküvisi,suda bekletilmiş beyaz peynir ,1 çay kaşığı tere yağ,ben pembişe daha önce tatırdığım için yarım yumurta sarısı normalde az az vererek başlanıyor,reçel veya pekmez ama ben koymuyorum.Ve ceviz ben sıcak su ile ıslatıyorum istenirse anne sütü ,meyve suyu ile ıslatıla bilir.
sabah ara öğünde meyve püresi,öğlen sebze çorbası,ikindi de yoğurdumuz akşama çorbamız.

Çorbamız da dilediğiniz sebzeyi suyla haşlıyoruz.Ben kabak,patates,havuç 1 domates küp küp doğrayıp bir 10 dk haşladım sonra pirinç ve irmik ekliyorsunuz yine bir 10 dk pişiyor .Altını kapatınca 1 tatlı kaşığından daha az zeytin yağ ekliyoruz.Yedirirken çatalla eziyorum.Blendırdan geçirmiyorum biraz pütürlü olsun diye.

Pembiş artık her şeyin farkında gülücükler mi ararsınız sesli cevapları mı :))ama biraz kilomuzdan mı bilmiyorum yüz üstü koyunca hemen mızmızlanıyor.Gece uykularımız hala aynı yani 2 saat te bir emmeye kalkıyoruz:((


Hiç yorum yok: